Veilig en vertrouwd

Op CNS Herédium leren wij de kinderen respect te hebben voor elkaar. Dat betekent dat de sfeer op school veilig en vertrouwd moet zijn, zodat kinderen met plezier naar school gaan. Zo willen wij elk kind tot zijn recht laten komen, bij ons kun je zijn wie je bent.

Je kind kan zich pas goed ontwikkelen als het zich veilig voelt, gezien wordt en met plezier naar school gaat. We hebben aandacht voor ieder kind. We streven ernaar de kinderen te vormen in liefde, respect, vertrouwen, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.

Kanjerschool

We zijn een Kanjerschool en zetten Kanjerlessen in om het onderlinge vertrouwen te versterken en kinderen te laten ervaren dat het goed is om elkaar te helpen. Iedereen gaat op een prettige manier met elkaar om en problemen worden opgelost. Daarbij hoef je niet bang te zijn om voor je mening uit te komen. We doen het samen, onze school is een veilige plek voor iedereen.

Vanuit een duidelijke structuur hanteren wij de volgende Kanjerafspraken:

• We vertrouwen elkaar.
  • We helpen elkaar.
  • We werken samen.
  • We hebben plezier.
  • We doen mee.

Positieve houding

Het doel van de Kanjermethode is je kind positief over zichzelf en anderen te laten denken. Het zorgt dat kinderen zich op hun gemak voelen. Je kind kan zich zo beter concentreren op school en dat heeft een positief effect op de leerresultaten. Daarbij hoort ook dat onze leerkrachten de leerlingen positief benaderen. We geven de leerlingen complimenten, bij binnenkomst een hand, elleboog of boks en we maken oogcontact. Aan het einde van de dag wensen we iedere leerling een fijne dag.

We scheppen een klimaat waarin kinderen zich veilig en gezien voelen. Bij ons kun je zijn wie je bent.