Onze identiteit

CNS Herédium is een open protestants-christelijke basisschool waar iedereen die onze identiteit respecteert welkom is.

We vinden het belangrijk om de kinderen christelijke waarden en normen bij te brengen. De Bijbel hanteren wij daarbij als richtsnoer. God zorgt voor iedereen en houdt van iedereen. Je kunt altijd op God terugvallen.

Kind op Maandag

Voor godsdienstonderwijs gebruiken we de methode Kind op Maandag. We vertellen de kinderen verhalen uit de Bijbel en gaan daar met hen over in gesprek om samen te ontdekken wat de diepere betekenis is en hoe we dit toe kunnen passen in ons leven. We zingen, bidden en vieren samen de christelijke feestdagen. Kerst vieren we met elkaar in de school, ook ouders kunnen hierbij aanwezig zijn. Op bid- en dankdagen gaan we naar de kerk.