Samen met ouders

Een goede samenwerking tussen school en thuis bevordert het welzijn van een kind. Daarom vinden we laagdrempelig contact erg belangrijk. Door open te staan voor elkaars ideeën en naar elkaar te luisteren komen we tot een goede samenwerking.

Het is altijd mogelijk om contact met de leerkracht op te nemen als je vragen hebt of iets wilt bespreken. Daar maken wij graag tijd voor vrij! Daarnaast is er iedere eerste maandag van de maand een inloopmoment voor ouders. Je kunt dan een kijkje nemen in de groep en je vragen stellen. Aan het begin van het jaar is er een info avond voor elke groep.

Parro

Via de app Parro communiceren we gemakkelijk en snel over praktische zaken, zoals: absenties , oudergesprekken, nieuws en andere belangrijke gebeurtenissen. Je ontvangt wekelijks berichten van de klas, eventueel met foto's en maandelijks een nieuwsbrief van school. Het is ook mogelijk om te chatten met de leerkracht.

Contactmomenten

We starten het schooljaar met een informatieavond, die in het teken staat van kennismaking en een toelichting op wat je kind dit jaar gaat leren. Daarnaast zijn er drie keer per jaar gespreksavonden. Tijdens het eerste gesprek zijn vooral de ouders en kinderen aan het woord, die vertellen over hoe het gaat. Het gaat om het welbevinden. De andere twee gespreksavonden zijn naar aanleiding van het rapport. Bij deze bespreking is je kind ook aanwezig en dit duurt ongeveer 10 minuten.